mialan's blog

Just un altre blog de Blogs de la Universitat de València

18
gen.
2010

una entrevisteta a fuster, per a saber-ne més…

by mialan

El principal tret del meu caràcter?
— No hi he pensat mai. Els qui em coneixen, però, diuen que la tenacitat. Potser.
La qualitat que prefereixo en un home?
— Que sigui intel·ligent. Sobretot si ha de ser enemic meu.
La qualitat que prefereixo en una dona?
— Totes.
Allò que més estimo en els amics?
— Que siguin, precisament, amics meus.
El meu principal defecte?
—La meva principal virtut: una mica de malícia sistemàtica.
La meva ocupació preferida?
— Llegir. O llegir i escriure. És a dir, el meu ofici.
El meu somni de benestar?
— No haver de treballar per a guanyar-me la vida.
Quina fóra la meva pitjor desgràcia?
— Qualsevol desgràcia. Però, en particular, una desgràcia que m’impedís de fer la meva feina habitual.[…]
Els meus autors preferits en prosa?
— Indígenes actuals: Pla i Espriu. Forasters: Montaigne, F. M. Arouet, Bertrand Russell, i gent de la mateixa corda.
Els poetes preferits?
— Jacques Prévert, Neruda, Brassens. Qualsevol que digui alguna cosa.
Els herois de ficció?
— M’emprenyen, els herois. Encara que siguin de ficció.
Les meves heroïnes de ficció favorites?
— La d’una novel·la meva que potser mai no escriuré.[…]
Els meus herois de la vida real?
— Entenent ara per “heroi” aquell que se sacrifica per una causa, una convicció o una persona, els meus “herois” serien els qui se sacrifiquen per allò per què jo em sacrificaria, si en fos capaç.

(Lluís Permanyer: “Joan Fuster”, dins 43 respostes catalanes al qüestionari Proust. Barcelona: Aymà, 1967, p. 199





Deixa un comentari


¡IMPORTANTE! Responde a la pregunta: ¿Cuál es el valor de 8 2 ?